Vragen over betalen gemeentelijke belastingen
Wat zijn de betaalmogelijkheden voor de gemeentelijke belastingen?
U kunt de belastingaanslag als volgt betalen:
- In acht termijnen via automatische incasso.
- In 1 keer door het bedrag binnen twee maanden na de dagtekening over te maken op rekeningnummer: IBAN: NL51 BNGH 0285 0314 14 Â ten name van de gemeente Baarn met vermelding van het aanslagbiljetnummer.
Is dit voor u niet haalbaar? Neem dan contact op met de gemeente via het mailadres belastingen@baarn.nl. We proberen dan met u een passende betalingsregeling treffen.
Kan ik de gemeentelijke belastingen ook in termijnen betalen?
Ja, dit is mogelijk. U moet dan een machtiging geven voor de automatische incasso. Dan kunt de belastingaanslag in acht termijnen laten afschrijven, of als u later in het jaar besluit een machtiging te geven in het aantal resterende aantal termijnen voor dat belastingjaar.
Hoe kan ik de automatische incasso stopzetten?
U kunt een incassoformulier ophalen bij de balie van het gemeentehuis in Baarn en Eemnes. Wanneer u de automatische incasso stopzet dan zet u deze voor alle aanslagen stop die u van de gemeente ontvangt.
Ook kunt u de machtiging voor de automatische incasso via de onderstaande knop stoppen. Let op dat u bij het invullen uw IBAN banknummer vermeld.Â
Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stoppen
Ondernemers die de automatische incasso willen stoppen kunnen dit via onderstaande knop doen.Â
Ik wil mijn rekeningnummer voor automatische incasso wijzigen. Hoe doe ik dat?
U kunt een incassoformulier ophalen bij de balie van het gemeentehuis in Baarn en Eemnes.
Ook kunt u uw rekeningnummer wijzigen via de onderstaande knop. Let op dat u bij het invullen uw IBAN banknummer vermeld. Elke aanslag die verstuurd wordt, is gekoppeld aan één specifiek persoon. Alleen die persoon kan de machtiging voor de automatische incasso wijzigen.
Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stoppen
Ondernemers die hun rekeningnummer voor de automatische incasso willen wijzigen kunnen dit via onderstaande knop doen.Â
Wat gebeurt er als ik de aanslag niet op tijd betaal?
Betaalt u niet op tijd dan ontvangt u een aanmaning. Een aanmaning kost minimaal 7 euro extra.
Ik kan de aanslag niet betalen, kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?
Als u de belastingaanslag van de gemeente niet kunt betalen, krijgt u mogelijk kwijtschelding. U kunt kwijtschelding aanvragen via deze pagina (klik hier).
Als ik vorig jaar kwijtschelding heb ontvangen. Moet ik dit dan dit jaar weer opnieuw aanvragen?
Als u vorig jaar kwijtschelding heeft ontvangen dan wordt u dit jaar automatisch opnieuw getoetst door het landelijk inlichtingenbureau. Op basis van deze toets wordt bepaald of u dit jaar weer kwijtschelding krijgt.
Ik kan de aanslag niet op tijd betalen, hoe kan ik een betalingsregeling treffen?
Lukt het u niet om op tijd te betalen? Neem dan contact op met de gemeente via het mailadres belastingen@baarn.nl. We gaan dan met u een passende betalingsregeling treffen.
Ik heb een aanmaning ontvangen en ben het daar niet mee eens. Wat nu?
Neem in dit geval contact met ons op door een e-mail te sturen naar belastingen@baarn.nl.
Ik heb kwijtschelding aangevraagd maar nog geen reactie ontvangen. Moet ik nu toch betalen?
U krijgt van ons een bevestiging als wij uw aanvraag tot kwijtschelding hebben ontvangen. U hoeft de aanslag niet te betalen totdat u per post een besluit heeft ontvangen op uw aanvraag.