Nieuw hoogspanningsstation
Het elektriciteitsnet in Baarn en Soest raakt vol. Om te voorkomen dat nieuwe woningen en bedrijven straks niet meer kunnen worden aangesloten, komt er een nieuw hoogspanningsstation. Dit hoogspanningsstation wordt gebouwd door Stedin (beheerder van het regionale middenspanningsnet) en TenneT (beheerder van het landelijke hoogspanningsnet).

Waar komt het nieuwe hoogspanningsstation?
De netbeheerders, gemeente Soest en provincie Utrecht hebben zorgvuldig onderzocht wat de beste plek is voor het hoogspanningsstation. In januari 2026 heeft de gemeente Soest de meest geschikte locatie aangewezen. Dit is de locatie achter de Stadhouderslaan 164, op de grens tussen Baarn en Soest.
Meer informatie
Kijk voor alle informatie over dit project op de website van Stedin.
